THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tři roky po úspěšném odvrácení pokusu rozpoutat konflikt s blízkovýchodními zeměmi je Jack Bauer (Kiefer Sutherland) stále šéfem operačního týmu protiteroristického oddělení v Los Angeles (PTO). Po tragické smrti své ženy mu kromě jeho dcery Kim (Elisha Cuthbert), která se mezitím stala taktéž zaměstnancem PTO, zůstává jediným smyslem života právě jeho práce. Pohlcuje ho natolik, že neváhá absolvovat náročnou misi v přestrojení s cílem získat důkazy proti mexickému narkobaronovi Ramonu Salazarovi (Joaquim De Almeida). Úkol je splněn, byť za cenu Jackovy drogové závislosti, a Salazar se dostává do amerického vězení. Děj třetí řady populárního seriálu začíná v momentě, kdy PTO obdrží požadavek od Salazarova bratra na propuštění Ramona, který v opačném případě hrozí vypuštěním biologického viru.
Jak už to u „čtyřiadvacítky“ chodí, na začátku je vždy velice banální a otřepaná zápletka, která však startuje sled nepředvídatelných a dramatických událostí plných (v několika málo případech přeci jen až příliš vykonstruovaných) zvratů. Ani třetí pokračování tohoto televizního dobrodružství naštěstí nespadá do šedi průměru a vykrádání sebe sama. Tvůrci si byli vědomi, že pastičky a vychytávky, kterými překvapovali diváky v prvních dvou sériích už nelze opakovat donekonečna. Přestože své snažení stavěli na tom nejlepším z minulosti, dokázali připravit opět velice vzrušující a napínavou podívanou. Recenze na něco takovéhoto se píše velice těžko, protože v tomto případě se recenzent musí maximálně vyhýbat prozrazování děje, což by byla určitě škoda. „Twenty Four“ totiž stojí a padá právě na scenáristických záludnostech v podobě několika zlomových událostí, které původně lineární a předvídatelný děj nasměrují do úplně jiné roviny. To samé samozřejmě platí i o právě recenzovaném dílku.
Přestože zpočátku sledujeme snahu lidí z PTO eliminovat hrozbu v podobě vypuštění nebezpečného viru, ukáže se, že vše je nakonec trošku jiné a pochopitelně mnohem komplikovanější, což mají diváci určitě rádi. Zvyšující se popularita a publicita věnovaná tomuto seriálu měla za následek i navýšení rozpočtu na jeho tvorbu, což se blahodárně projevilo hlavně na výpravě a velkorysém provedení akčních scén, z nichž hlavně přestřelka v jednom z posledních dílů je oku lahodící a v ničem si nezadá s provedením „áčkové“ kinoprodukce. Svůj díl na výsledném efektu nesou již tradičně i skvělí herci. Ke klasice z předchozích dílů, kterou presentují Kiefer Sutherland, Dennis Haysbert v roli amerického presidenta anebo velice solidní Carlos Bernard (šéf PTO Tony Almeida), jehož herecká minulost čítající účinkování hlavně v telenovelách a několika povětšinou hloupých seriálech, je mi naprostou záhadou, můžeme tentokráte připočíst výborného Portugalce Joaquima De Almeidu (mj. „Desperado“, „Za nepřátelskou linií“...), jehož ztvárnění mexického mafiána je naprosto přesvědčivé.
„24 hodin“ zůstává i ve svém třetím díle výtečnou a napínavou zábavou, u které je zcela zbytečné řešit otázky, zda-li je to vůbec reálně možné a zda-li se to takhle opravdu může stát. Odpusťme scénáristům i některé nedostatky, které jsou důsledkem chycení se do vlastní pasti v podobě snahy vyprávět děj v reálném čase, kdy některé přesuny z místa na místo jsou snad až příliš rychlé. Odpusťme scénáristům i přílišnou důvěru v rychlost počítačových sítí a databází amerických vládních složek a ještě několik dalších nepodstatností. Myslím, že všechno tohle je vynahrazeno výborně vystavěným a poutavým příběhem, který musí většinu fanoušků tohoto filmového žánru připoutat do křesel.
DVD: Tvoří jej 7 disků. Prvních 6 obsahuje jednotlivé epizody seriálu (na každém vždy 4) a sedmý pak bonusový materiál. K dispozici je několik titulků, samozřejmě včetně těch českých. DVD je bohužel bez českého dabingu, ale to „bohužel“ je samozřejmě věc názoru. K vidění jsou i vystřižené scény, které jsou mnohokráte sice zajímavé, ale pokud si je aktivujete, dokážou mnohdy zbytečně zbrzdit vysoké tempo nasazené hlavní stopou DVD disků.
Zajímavé bonusy pak obstarávají dokumenty z natáčení, včetně příprav výše uvedené akční scény. Hlavně laiky pak jistě zaujme rozhovor s několika americkými biology, z nichž např. jeden je maďarského původu. No a pro nedočkavce je ke shlédnutí trailer k čtvrté sezóně a prequel (krátký film) zobrazující stěžejní události v době mezi dějem třetí a čtvrté řady.
Asi neobjevím žádnou Ameriku, když prohlásím, že sledovat „24-ku“ s týdenní periodicitou v televizi, přestože se jedná o dílo určeno pro televize, je v porovnání s DVD absolutně nesrovnatelné. Když pominu lepší obraz a samozřejmě i zvuk, tak přerušování děje reklamami a několikadenní čekání na další díl mají za následek spíše ztrátu koncentrace a zájmu. Naopak možnost si pustit několik epizod takříkajíc na jeden zátah, anebo pokud je nálada, síla i čas, tak zvládnout najednou všech 24 hodin (v reálnem sledovacím čase je to hodin přibližně 17) je o několik tříd lepší a intenzivnější zážitek. Fanoušci filmových sérií „na pokračování“ jistě moc dobře vědí, o čem hovořím.
Otřepanou frázi o nastavované kaši si protentokráte můžeme nechat do cesty. I třetí pokračování tohoto televizního dobrodružství stojí za to a v lecčems své předchůdce i překonává.
Opět kvalitní DVD kolekce obsahující jak kompletní třetí sezónu "čtyřiadvacítky", tak i několik zajímavých bonusů v podobě vystřižených scén a dokumentů ze zákulisí tvorby seriálu. Zamrzí snad jen absence kvalitního "nováckého" českého dabingu.
8 / 10
Vydáno: 2004
Vydavatel: 20th Century Fox / Bonton Home Video
Stopáž: 1006 min.
24 SEASON 3
[USA 2003-2004]
Režie:Joel Surnow a další
Scénář: Robert Cochran a Joel Surnow
Hudba: Sean P. Callery
Hrají: Kiefer Sutherland, Denni Haysbert, Carlos Bernard, Elisha Cuthbert a další.
DVD: Interaktivní menu; Přímá volba scén; 22 vystřížených scén; Dokumenty: '24: On The Loose'; Featurette: 'Boys and Their Toys'; 'Biothreat: Beyond The Series'; Multi-angle study
Zvuk: Dolby Digital 5.1: anglicky
Titulky: české, anglické, hebrejské, islandské, italské, maďarské, řecké, polské, portugalské, turecké, anglické pro neslyšící
Abych byl úplně upřímný, třetí sezóna „24 hodin“ mě pobavila asi nejvíc ze všech tří dosavadních pokračování. Samozřejmě, vůbec si nemyslím, že by ty první dvě nestály za nic, ba naopak, nicméně protentokráte jsem byl z nového dobrodružství Jacka Bauera s biologickým nebezpečím v zádech až výjimečně odvázaný. A to proto, protože nepředvídatelnost děje (tak jak o ní hovoří kolega Dalas) a skutečné NAPĚTÍ se v tomto případě dostaly na hranici maximální snesitelnosti a tím pádem doslova připoutávaly k televizní obrazovce (k DVD jsem se bohužel ještě nedostal, nicméně ani mě to nějak nemrzí, protože sledování po týdnu, řekl bych, ještě více podtrhovalo onu extrémní podstatu téhle thrillerové zábavy). Před všemi ostatními americkými a podobnými seriály měla proto třetí „čtyřiadvacítka“ obrovský až nepřekonatelný náskok, což se promítlo i v tom, že kvalitativně nezvykle vysoko vyčnívala i nad ostatním čím dál tím více šedivějším programem tuzemské televizní nabídky. A čert vem zbytečné (již třetí) připomenutí hlavní ne-hrdinky Niny z první série, čert vem trochu kulhající dějovou linii okolo staré známé postavy morálního černošského prezidenta USA (i když její vyústění ji nakonec ještě trochu vyspraví), a čert vem i tak trochu naivní angažování nezbytné Jackovy dcery na PTO a její citový vztah s novým Jackovým parťákem (a takto nastávajícím zeťem) Chasem, když děj je tak strhující, dopředu neodhadnete ani zlomek z toho, jak se to doopravdy odehraje, a všechny praktické znalosti ze sledování jiných seriálových záležitostí jsou vám na nic. Věčná škoda, že TV Nova zřejmě neuvede další pokračování série ….
Nesnášim tenhle brak. Ach Kiefere.....
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.